Hartepad

Na de publicatie in 2019 van mijn eerste gedichtenbundel getiteld, “Poëzie uit het hart”, kreeg ik een niet te missen stimulans bij één van mijn boswandelingen. Net als bij “Poëzie uit het hart”, heeft de doorsnede van de boomstam, lijkend op een hart, diepe indruk op mij gemaakt. Het ontdekken hiervan maakte mij opgetogen en blij. Dat heeft geresulteerd in de omslag en de titel van mijn tweede bundel, “Hartepad”. De bundel bevat gedichten die natuur, mens en dier als inspiratiebron hebben. Steeds opnieuw reikt de natuur nieuwe beelden aan om de daarbij opkomende gedachten te verwoorden in gedichten. Deze bundel vanuit mijn hart geschreven wil ik graag delen met hen die daar open voor staan. Ik hoop dat deze gedichten mooie gevoelens en gedachten ter overpeinzing opwekken bij u als lezer. Hart, symbool van liefde.

Henriëtte woont met haar gezin op het platteland. Haar wieg stond in Indonesië, maar ze is stevig geworteld op de Veluwe, het loverrijke hart van Nederland.

Poëzie
Poezie