Havana

Gelezen 47 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 23
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0

De ontreddering herhaalde zich. Drie, vier keer kaatsten haar hulpkreten tegen de betonnen muren voordat ze door de stilte werden opgeslokt. Ze veegde de tranen van haar gezicht en probeerde opnieuw de wanhoop uit haar lijf te schreeuwen. ‘Laat me gaan! Maak me los!’

Hannahs leven lijkt in balans wanneer de machtige en in kunstkringen gevreesde Simon Salomons haar schildertalent ontdekt. Haar carrière raakt in een stroomversnelling, maar de zoete smaak van het succes verbittert op slag als Hannah na het plotselinge overlijden van haar moeder noodgedwongen terugkeert naar haar geboortedorp, het strenggereformeerde Duinwijck.

Haar terugkeer ontgrendelt deuren die ze jarenlang angstvallig heeft dichtgehouden. Tegen wil en dank wordt ze geconfronteerd met de leugens, trauma’s en duistere mysteries uit haar verleden. Hannah zou het dorp het liefst zo snel mogelijk weer de rug toekeren, maar haar obsessies en seksuele fantasieën schreeuwen om verklaringen. Haar zoektocht naar antwoorden leidt via een reeks huiveringwekkende ontdekkingen naar een bloedstollende ontknoping.

Welke geheimen houden zich schuil achter de duinen van Hannahs geboortedorp? Wat is er drie decennia geleden werkelijk in Duinwijck gebeurd?

Literaire thriller
Thriller
Credo Uitgevers
14 november 2013
14 november 2013

Juiste balans tussen spanning, misdaad en erotiek

door: Brigitte van Duijn 1 like

Jeroen Guliker (1966, Haarlem) schreef eerder al enkele romans, en in 2011 verscheen zijn eerste literaire thriller, Verborgen Vrucht, die zeer goed werd ontvangen en genomineerd werd voor de Crimezone Awards 2012. Havana  is zijn tweede literaire thriller.

Na het overlijden van haar moeder...

Reacties op: Havana