Heidense vreugde

Hafid Bouazza is niet alleen bekend om zijn romans en zijn vertalingen van Arabische poëzie, hij is ook een groot essayist. In de afgelopen vijftien jaar heeft hij aan tal van kranten en tijdschriften bijdragen geleverd die voor ophef zorgden, reacties uitlokten en bovenal aantoonden dat Bouazza een van de grote schrijvers van onze tijd is, die zich interesseert voor een breed scala aan onderwerpen. Heidense vreugde is een bundeling van de beste essays zoals de schrijver ze zelf graag gepubliceerd ziet.
In Heidense vreugde schrijft Bouazza over onder meer literatuur, muziek, opera, film, de islam, vrouwen en Arabische poëzie. Het is een rijke verzameling teksten van een begenadigd schrijver met een prachtige, humoristische en zeer kenmerkende eigen stijl.

Hafid Bouazza (1970) publiceerde eerder onder meer De voeten van Abdullah (E. du Perronprijs 1996), Momo, Een beer in bontjas, Salomon, Paravion (De Gouden Uil 2004) en Spotvogel. Ook is hij samensteller-vertaler van de Arabische Bibliotheek en vertaalde hij Shakespeares Othello en Het temmen van een feeks.

Over Paravion:

‘Paravion is niet alleen Bouazza’s trefzekerste literaire prestatie tot nu toe, maar houdt ons tevens een bijzonder verlokkende spiegel voor.’ vrij nederland

‘Paravion is een wonderlijk en wonderschoon boek. (...) Een rijke en volwaardige roman.’ de volkskrant

Is Heidense vreugde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heidense vreugde