Spotvogel

Spotvogel

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Spotvogel handelt over de zinnelijke liefde van Marfisa en Noral, die elkaar _ ondanks het verbod van haar vader _ in het geheim blijven ontmoeten. Tegen de achtergrond van het in rap tempo veranderende stadje Gorthoem laat de verteller zijn gedachten gaan over de onmogelijke liefde van Marfisa en Noral en komt hij ook tot nieuwe inzichten over zichzelf.

Hafid Bouazza (1970) publiceerde eerder onder meer De voeten van Abdullah (E. du Perronprijs 1996), Momo, Een beer in bontjas, Salomon en Paravion (De Gouden Uil 2004). Ook is hij samensteller-vertaler van de Arabische Bibliotheek.

Over Paravion:

‘Paravion is een wonderlijk en wonderschoon boek. (...) Een rijke en volwaardige roman.’
de volkskrant’

‘Het op de vleugels van de verbeelding geschreven Paravion is Bouazza’s trefzekerste literaire prestatie tot nu toe.’
vrij nederland
Prometheus
04 maart 2009

Lezersrecensies (1)

Ode aan Marfisa

door: Loes van Koolwijk 1 like
Hafid Bouazza Spotvogel In “Spotvogel” schildert Bouazza weer met taal. Net zoals in “Paravion”, waarin bijvoorbeeld een kudde stofwolken over een landweg nadert (een brommer dus). In “Spotvogel” was elke richting die de hoofdpersoon ging, de weg van zwaarmoedigheid; hij liep in de...