Heilige plaatsen

Heilige plaatsen

Ga mee op bedevaart in het fotoboek ‘Heilige plaatsen’ van Derry Brabbs en reis mee naar de mooiste pelgrimsoorden van Europa. Pelgrimeren is onverminderd populair. Niet alleen lopend, maar ook per vliegtuig, trein en boot reizen mensen naar allerlei bekende heilige plaatsen in Europa. Dit prachtige geschenkboek met meer dan 300 unieke foto’s vangt de 35 mooiste pelgrimsoorden van Europa in beeld. Reis mee door wonderschone landschappen naar bekende en minder bekende oorden, via de prachtige ruïnes van het klooster van Lindisfarne, langs de kapel Saint-Michel d’Aiguilhe op het puntje van een scherpe vulkanische rots naar het afgelegen La Salette in de Franse Alpen. De kerken en kathedralen herbergen eeuwenoude kunstschatten en zijn een lust voor het oog.

‘Een pelgrimage is een reis, en elke reis heeft een bestemming. Moderne pelgrims gaan op bedevaart of zijn op zoek naar rust in een drukke wereld.’ – Derry Brabbs

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit