Heinrich Himmler

Als hoogste baas van de Gestapo en de politie beschikte Heinrich Himmler (1900-1945) in het Derde Rijk over een
ongekende macht. Als Reichsführerss voerde hij bovendien het bevel bij de vervolging en de vernietiging van
miljoenen mensen: joden, zigeuners, homoseksuelen. Himmler was een Schreibtischmörder bij de enige executie die hij ooit heeft meegemaakt, werd hij onpasselijk. Hij had in zijn uiterlijk ook al weinig van een krachtpatser,
op foto s ziet hij er eerder uit als een grijze muis.
De historicus Peter Longerich probeert het `monster van het Derde Rijk te ontraadselen. Hij beschrijft niet alleen gedetailleerd het leven van Heinrich Himmler, maar brengt ook de gestoorde persoonlijkheidsontwikkeling van de organisator van de Holocaust in kaart. Met behulp van talrijke nieuwebronnen schetst Longerich Himmlers karakter en daden. Deze biografie vergroot en verdiept onze kennis over de verbijsterende nazi-jaren.

Is Heinrich Himmler het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heinrich Himmler