Helden

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Artikelen 3 Spots 1   Topics 0

Ruim drieduizend jaar geleden leefden ze in Griekenland: de helden over wie dit boek gaat.

Avontuur bestond nog! Er waren cyclopen, centaurs, troepen krijgsvrouwen en geheimzinnige doolhoven. Op reis gaan was dan ook een onderneming.
En het was de vraag of je er ook van zou terugkeren.
Toch trokken sommige jonge mannen eropuit. En niet onopgemerkt. De daden van mannen met namen als Perseus, Herakles en Jason, werden bezongen door dichters, denkers en schrijvers. Die oude verhalen beschrijven fabelachtige gebeurtenissen, van mensen die onvoorstelbare dingen meemaakten.
Maar het grootste wonder is misschien wel dat wij, na al die tijd, nog steeds kunnen lezen over hun belevenissen - op een hedendaagse en geestige manier herverteld.

Kind & Jeugd
06 oktober 2020
26 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Evy De Brabander Hebban Recensent

Oude verhalen in een hedendaags jasje

door: Evy De Brabander 1 like ebook

Daan Remmerts de Vries (1962) is geen onbekende in kinderboekenland en schreef enkele tientallen boeken voor de jonge lezers. Ook aan prijzen geen gebrek in de kast; hij won, onder andere, tweemaal de Gouden Griffel, in 2003 met Godje en in 2010 met Voordat jij er was. Toch zijn kinderboeken niet...

Reacties op: Helden