Helden voor heel even

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Dit is het verhaal van een groep creatievelingen in het Amsterdam van de jaren tachtig van de vorige eeuw. The Fatal Flowers brengen tussen 1985 en 1990 een paar albums uit en spelen veel, heel veel. Nagenoeg elk poppodium en elke soos van Nederland wordt aangedaan. Ze winnen twee Edisons, staan op Pinkpop en halen zelfs de Top 40 met hun single ‘Younger Days’, dan nog een unicum voor een Nederlandse gitaarband. Maar na vijf jaar stopt de band ermee… Helden voor heel even: The Fatal Flowers is een aangrijpend verhaal over ambitie, teleurstelling en verlies. Frontman Richard Janssen, drummer Henk Jonkers, gitaristen Dirk Heuff en Robin Berlijn en bassisten Marco Braam en Geert de Groot, en vele anderen werkten mee aan het boek. Schrijver Thomas van Aalten dook in de archieven en de voormalige krakersscene, en sprak met zo’n veertig betrokkenen. Dit resulteerde in een diepgravend journalistiek tijdsdocument dat leest als een avonturenboek.

Literaire non-fictie algemeen
UitgeverIJ
12 april 2021
12 april 2021

Reacties op: Helden voor heel even