Hele en halve waarheden en complete onzin over voeding

Eet nooit fruit na de maaltijd. Van aardappelen word je dik. Tomaten zijn goed voor de prostaat. Spelt is een supergraan. Glutenintolerantie is een groeiend probleem. Het vastendieet is een goede manier om af te vallen. Of is een ketogeen dieet beter? Of toch maar het bloedgroepdieet?

Dagelijks worden we om de oren geslagen met welgemeende adviezen en allerlei beweringen over voeding. Vele van deze inzichten spreken elkaar tegen; sommige kloppen, andere zijn slechts gedeeltelijk waar en weer andere zijn compleet uit de lucht gegrepen. Maar wat en wie kunnen we nog geloven? Wat mogen we nu wel eten en wat beter niet?

In Hele en halve waarheden en complete onzin over voeding geeft Eric De Maerteleire je antwoorden op vele vragen over voeding, waarbij hij zich baseert op het recentste wetenschappelijk onderzoek. Je zult regelmatig verbaasd van iets opkijken of bevestigd zien wat je al wist, maar ook zal blijken dat heilige huisjes vaak niet overeind blijven en dat sommige ‘volkswijsheden’ naar de prullenmand worden verwezen. Eén ding is zeker: door kleine dingen te veranderen in je voeding en je levensstijl, kun je een pak gezonder leven.

Is Hele en halve waarheden en complete onzin over voeding het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hele en halve waarheden en complete onzin over voeding