Help ik (ver)zuip

Help, ik (ver)zuip
Op haar dertigste dronk Meggie de Jong (1964) haar eerste glas alcohol. Tien jaar later belandde ze, na het drinken van vier flessen wijn per dag, in een Duitse kliniek voor een ontgifting. Het was het begin van een loodzware strijd tegen haar alcoholverslaving. In haar debuut beschrijft zij dit pijnlijke en moeizame proces en hoe de wereld er nu, na ruim twee jaar 'droogstaan', uitziet. In het soms schokkende, maar met veel humor doorspekte boek staat boodschap centraal. Alcohol is een dodelijke ziekte, die alleen kan worden overwonnen door hulp in te roepen.
'Help, ik (ver)zuip' is een openhartige, ongepolijste getuigenis over alcoholverslaving. Op een gegeven moment drinkt Meggie twee flessen port per dag, om daarna over te stappen op de witte wijn. De alcohol tast niet alleen haar geestelijke en lichamelijke gezondheid aan, maar ondermijnt ook vriendschappen en vergt het uiterste van haar omgeving.
Meggie de Jong is de eerste Nederlandse vrouw die de moed heeft in een persoonlijk verslag over haar turbulente verleden naar buiten te treden. Met dit boek hoopt zij haar lotgenoten te helpen.

Is Help ik (ver)zuip het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Help ik (ver)zuip