Hemelzangen GLB

Hemelzangen GLB

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Hemelzangen is het verhaal van het wat stroeve leven van journalist Mark die zich met Hilde vestigt in hun huisje aan de sluis. Een combinatie van menselijke zwakheden en een fatale speling van het lot blijken de aanloop tot een wereldomvattende catastrofe. De ramp, waarvan de proporties elk doomscenario te boven gaan, komt onverwacht en manifesteert zich in zijn volle wreedheid. In enkele tellen vindt de verwoesting van nagenoeg de gehele aarde plaats. Maar er gloort hoop bij de sluis. Een kleine groep overlevenden durft te geloven dat er een toekomst is. De wind gaat weer door de berken en er is een nieuwe verbondenheid met vertrouwen in elkaar en in een nieuw bestaan. Dit geloof in een nieuwe wereld groeit vooral door de komst van een fantastisch fenomeen dat de mensheid reeds lang was verloren: de hemelzangen.

Frank Heine doet, na een loopbaan in muziek en theater, meestal wat hij het liefst doet. Hij schrijft gedichten en korte verhalen, waarvan er enkele niet onopgemerkt bleven. In 2011 verscheen Meisterstück, een eerste roman. In 2013 verscheen een bundeltje korte verhalen, Verhaaltjes om fluisterend voor te lezen. Hemelzangen is zijn tweede roman.
Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Aspekt B.V.