Het algemeen beschaafde levensplan

74 Gedichten. Elk gedicht een ontmoeting, een herinnering. Wie deze tocht maakt begeeft zich op een levensreis die drie periodes van in totaal dertig jaar beslaan. Een reis langs de uitbundigheid van onze jeugd; hoop en dromen, vreugde, verbinding en liefde. Maar ook onze illusies en falen. Langs de worsteling met de heersende moraal; het negen tot vijf en door ons geslacht bepaalde bestaan. Dat mensen uitdooft. Vrijheid heeft een prijs, maar in ieder geval niet je kostbaarste bezit, je hart en ziel. Ten slotte maken we een meer innerlijke reis, naarmate we ouder worden. De zoektocht naar verstilling, een diepere betekenis, en wellicht een loslaten van dit alles. Judith Ernst deelde haar gedichten tijdens gedichtendagen en andere evenementen. Enkelen verschenen eerdere in bladen, kranten en tv-programma’s (o.a. KRO). Ze schreef meerdere reisgidsen, verhalen en journalistieke producties. Dit is de eerste overzichtsbundel van haar poëzie. De gedichten zijn verlevendigd met haar eigen tekeningen. +

Poëzie
Gedichten (populair)
Ecosouvenir
01 augustus 2020
30 oktober 2020
9789464061987

Reacties op: Het algemeen beschaafde levensplan