Het beest met de kracht van tien paarden

Rank 5011 Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 3 Recensies 5
Young adult Spots 2   Topics 0
Het beest met de kracht van tien paarden is de nieuwe hervertelling van Lida Dijkstra over Theseus en de Minotaurus, een verhaal uit de Griekse mythologie. Met prachtige illustraties van Djenné Fila.

Elke negen jaar worden veertien jongeren geofferd aan de Minotaurus in het labyrint. Alleen zo kan een oorlog tussen Kreta en Athene worden afgewend. Theseus, zoon van de Atheense koning, wil eens en voor altijd afrekenen met de monsterlijke stier-mens, en meldt zich vrijwillig aan. Maar het avontuur ontrolt zich anders dan hij voor ogen heeft…

Het beest met de kracht van tien paarden is een wervelend verhaal over helden en antihelden, tragische gebeurtenissen en een liefdesgeschiedenis die sterker is dan het noodlot.

Lida Dijkstra werd voor haar Verhalen voor de vossenbroertjes bekroond met de Vlag en Wimpel en De ring van koning Salomo kreeg een nominatie voor de Woutertje Pieterse Prijs 2017.

Over De ring van koning Salomo:

‘De auteur (…) levert een schitterende, epische, lyrische tekst, die leest als een lang gedicht, die helemaal tot leven komt als deze voorgelezen wordt. Voor dit boek mag zij van mij een griffel krijgen.’
Toin Duijx, Friesch Dagblad

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar
Luitingh Sijthoff
14 november 2019
22 november 2019

Reacties op: Het beest met de kracht van tien paarden