Het beloofde leven

Het beloofde leven

Rank 513 Gelezen 72 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 87 Favoriet 2 Recensies 8

Sophie valt als een blok voor kunsthandelaar Max, telg uit een orthodox Joodse familie, die de interesse in haar eigen Joodse achtergrond wekt. Ze weet niet veel meer dan dat haar vader - een oorlogswees - het gezin verlaten heeft toen zij klein was. Het verleden speelt ook bij Max een rol. Familietradities dwingen hem te kiezen voor een écht Joods meisje.
Ze besluiten dat Sophie naar Israël gaat om daar een overgangsprogramma te volgen aan een Orthodox Joodse meisjes-jeshiwe. Haar moeder ziet haar met een zorgelijk hart vertrekken. Maar wordt Sophie wel de vrouw op wie het thuisfront hoopt?

The House of Books
30 oktober 2020
30 oktober 2020

Miriam Vaz Dias Hebban Recensent

Vaderjodin of jodin, daar zit een wereld tussen!

door: Miriam Vaz Dias 6 reacties 1 like

Joods zijn is geen vanzelfsprekendheid. Je bent het als je moeder het ook is. Eigenlijk telt de afkomst van je vader dus niet mee. Sophie de Leeuw is wat men noemt een 'vaderjodin'. En eigenlijk komt het er dan op neer dat je in de orthodox-joodse gemeenschap niet meetelt. Voor Sophie voelt het dan...

Reacties op: Het beloofde leven