Het boek van de Baltimores

Gelezen 732 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 331 Favoriet 62 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 10 Lijsten 5 Spots 6   Topics 0

Tot de dag van het drama waren er twee families Goldman: de Goldmans-uit-Baltimore en de Goldmans-uit-Montclair. De Goldmans-uit-Montclair, waarvan Marcus Goldman deel uitmaakt, zijn een middenklassengezin dat in een klein huis in Montclair woont. De Goldmans-uit-Baltimore vormen een welvarend gezin dat in een luxe villa in een rijke buitenwijk van Baltimore woont. Voor hen koestert Marcus een grenzeloze bewondering.

Acht jaar na het Drama besluit Marcus de geschiedenis van zijn familie te vertellen en blikt hij terug op de lotgevallen van de Goldmans-uit-Baltimore, op zijn dierbare neven Hilel en Woody en hun buurmeisje Alexandra. Al voor het Drama zich ontvouwde begon het vernis van de Baltimore-Goldmans langzaam scheurtjes te vertonen. Totdat alles op een dag instortte. En sindsdien wordt Marcus voortdurend door één vraag geplaagd: wat is er nu echt met de Baltimores gebeurd?

Marcus Goldman (2)
De Bezige Bij
07 maart 2016
07 maart 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Stefan

Een pageturner, maar geen literair hoogstandje

door: Lisanne Brans 2 reacties 3 likes

Het boek van de Baltimores is het nieuwe boek van de Frans-Zwitserse schrijver Joël Dicker (1985), wiens uiterst succesvolle De waarheid over de zaak Harry Quebert in 2014 in het Nederlands verscheen. Net als Dickers vorige boek, wordt Het boek van de Baltimores beschreven vanuit het perspectief...

Reacties op: Het boek van de Baltimores