Het mysterie van kamer 622

Rank 115 Gelezen 450 Aan het lezen 40 Wil ik lezen 839 Favoriet 46 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 5 Spots 4   Topics 0
Aan het begin van de zomer van 2018 verblijft een schrijver in het luxueuze Paleishotel in het Zwitserse Alpendorp Verbier. Hij verblijft in kamer 623 en verbaast zich erover dat de kamer naast hem het nummer 621-bis heeft. Langzamerhand wordt duidelijk dat jaren eerder een moord is gepleegd in kamer 622, waarvan het politieonderzoek nooit is afgerond. De schrijver besluit zich volledig op de onopgeloste moord te storten: wat
gebeurde er twintig jaar eerder in kamer 622?
Met de precisie van een Zwitserse meester-horlogemaker neemt Joël Dicker ons in deze duivelse en adembenemende roman mee naar het hart van zijn geboortestad, waarbij een liefdesdriehoek, machtsspelletjes, verraad en jaloezie op de achtergrond meespelen.

Manik Sarkar
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
12 november 2020
10 november 2020

Greet Braem Hebban Recensent

Sublieme plot

door: Greet Braem 21 reacties 8 likes ebook

Joël Dicker (1985) is een Zwitserse auteur met een rechtendiploma op zak. Hij debuteerde in 2005 en verwierf grote bekendheid met zijn tweede roman De waarheid over de zaak Harry Quebert, die een aantal grote Franse prijzen in de wacht sleepte. Dicker heeft op dit moment zes titels op zijn naam...

Reacties op: Het mysterie van kamer 622