De waarheid over de zaak Harry Quebert

De waarheid over de zaak Harry Quebert

Rank 299 Gelezen 2058 Aan het lezen 37 Wil ik lezen 542 Favoriet 305 Recensies 63
Literatuur & Romans Artikelen 6 Newsroom 1 Lijsten 9 Spots 11 Hebban 1000 79   Topics 0

New York, voorjaar 2008. De jonge auteur Marcus Goldman lijdt aan een writer s block, en dat terwijl de deadline van zijn uitgever nadert. Dan wordt in de tuin van zijn mentor, sterauteur Harry Quebert, het lichaam gevonden van Nola Kellergan, die ruim dertig jaar eerder op vijftienjarige leeftijd spoorloos is verdwenen. Op Nola's lichaam ligt het manuscript van de roman die Quebert zijn doorbraak naar het grote publiek heeft bezorgd. Harry Quebert is onmiddellijk hoofdverdachte en zijn beroemde roman komt in opspraak. Overtuigd van de onschuld van zijn grote voorbeeld vertrekt Marcus naar Harry's huis in New Hampshire om de werkelijke toedracht rond de dood van Nola te achterhalen. Maar de waarheid blijkt veel gecompliceerder dan hij dacht.

In De waarheid over de zaak Harry Quebert verbindt Joël Dicker op indrukwekkende wijze een intrigerende moordzaak met een gevoelig geschreven verhaal over schrijverschap, onzekerheid, ambitie, vriendschap en liefde.

Marcus Goldman (1)
Manik Sarkar