Het boek van Joe

Het boek van Joe

Rank 8703 Gelezen 26 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 23 Favoriet 3 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 1 Top25's 2   Topics 0
Eigenlijk had Joe zich voorgenomen om nooit meer in zijn geboorteplaats Bush Falls te komen. Maar als zijn vader in coma raakt, besluit hij toch af te reizen naar het dorp dat hij zeventien jaar eerder voorgoed verliet.
In Bush Falls wachten de dorpsgenoten Joe op. In de succesvolle roman die Joe over het dorp schreef en die ook verfilmd is, nam hij ze stuk voor stuk op de hak - het enige wat zij willen is wraak.
Gesteund door zijn oude vrienden komt Joe zijn verleden onder ogen en denkt met weemoed terug aan 1986: het jaar waarin hij zijn jeugdliefde voorgoed verloor.

Het boek van Joe is een hartverwarmende roman over vriendschap, liefde, gebroken harten en tweede kansen. Het boek galmt nog lang na en is een feest van herkenning voor iedereen die een heftige jeugdliefde beleefde.
Daniëlle Stensen-Alders
FMB Uitgevers
12 april 2008

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Arenda
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 5,00

Lezersrecensies (3)

The river

door: Els Van Haute 1 like
Het boek van Joe door Jonathan Tropper Dit is een Colibri-uitgave, dat wil zeggen: heel klein en in dit geval heel dik (510 pagina’s). Dat is even wennen maar het ligt echt goed in de hand. Een verhaal dat begint met 2 stukken songtekst van The Boss (Bruce Springsteen), dan ben ik al verkocht....

Recensie Het boek van Joe

door: Elbert Grift 1 like
Joe keert na 17 jaar weer terug in zijn geboorteplaats Bush Falls, alleen de mensen staan hem niet bepaald met open armen op te vangen, sterker nog de meeste mensen haten hem. Dat komt omdat hij over dit dorp een boek heeft geschreven waar de meeste mensen behoorlijk door beledigd zijn, en dat is...

Recensie Het boek van Joe

door: Josje Frumau 1 like
Eeen mooie roman over vriendschap, liefde en verdriet. Het verhaal pakt je vanaf de eerste bladzijdes en laat je niet meer los! Het zou me niets verbazen als dit boek op een dag verfilmd wordt. (of misschien is dit al gebeurd)