Pullman - Het boek van Stof 2

Het geheime bondgenootschap

Gelezen 59 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 116 Favoriet 4 Recensies 5
Fantasy & SF Artikelen 1 Newsroom 1 Spots 2   Topics 0

Het is twintig jaar na de gebeurtenissen uit La Belle Sauvage, en bijna tien jaar nadat we Lyra en de liefde van haar jeugd, Will, achterlieten op een bankje in de botanische tuin in Oxford, aan het slot van de magistrale Noorderlicht-trilogie.

In dit nieuwe, ongelooflijk spannende boek ontmoeten we Lyra Zilvertong. Lyra is twintig en wordt gedwongen de relatie met haar daemon Pantalaimon te veranderen op een manier die ze nooit had voorzien. Malcolm, ooit een jongen op een boot met de missie Lyra als baby van de grote vloed te redden, is uitgegroeid tot een man met een sterk plichtsbesef. Hun wereld is tegelijkertijd vertrouwd en ongewoon, en ze moeten op reis, dwars door Europa en Azië, op zoek naar alles wat verloren is: een stad die beheerst wordt door daemonen, een geheim midden in de woestijn en het mysterie van het ongrijpbare Stof.

Sciencefiction & Fantasy
28 oktober 2019

Marvin O. Hebban Recensent

Tweede-deel-syndroom

door: Marvin O. 4 reacties 1 like

Philip Pullman (1946) liet de wereld voor het eerst met Lyra Zilvertong kennismaken in 1995, toen The golden compass verscheen, het eerste deel van de Noorderlicht-trilogie. Het succesvolle drieluik werd in 2000 gecompleteerd en daarna volgden nog enkele extraatjes voor de fans, zoals delen 0,5 en...

Reacties op: Het geheime bondgenootschap