Het boek van wijsheid

Het boek van wijsheid

Gelezen 43 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 48 Favoriet 4 Recensies 18
Non-fictie Lijsten 2   Topics 0   Leesclub

Arun Gandhi werd liefdevol opgevoed en opgeleid door zijn grootvader, totdat die in 1948 werd vermoord. Nu is Arun over de hele wereld bekend als activist, spreker en verspreider van het gedachtegoed van Mahatma Gandhi. Hij is de laatste die de intieme, persoonlijke verhalen over deze spirituele icoon kan vertellen.
Arun Gandhi groeide op in de beroemde ashram van Mahatma Gandhi. De grondlegger van het moderne India, geliefde filosoof en invloedrijke mensenrechtenactivist was voor Arun gewoon zijn opa. Een meester die zijn leerlingen handvaten gaf om een rijk en betekenisvol leven te leiden. Mahatma's adviezen zijn krachtig, tijdloos en praktisch en Arun weet ze naadloos aan te laten sluiten bij de moderne tijd. Sterker nog: in het huidige politieke en maatschappelijke klimaat zijn deze lessen waardevoller dan ooit. Daarnaast is Het boek van wijsheid een portret van Mahatma Gandhi als man, leider en opa. Kleinzoon en grootvader delen persoonlijke verhalen, die tegelijkertijd universeel zijn: over jezelf ontdekken, vriendschap en familie.

Kunst & Cultuur
10 oktober 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jeanette65

Eerbetoon aan Gandhi

door: Marjan van Druenen

‘Ik draag dit boek op aan (…) en aan alle pasgeboren en nog ongeboren kinderen die voor een ommezwaai moeten zorgen om de wereld voor een ramp te behoeden.’ Met deze niet erg geruststellende woorden begint Arun Gandhi zijn eerste in het Nederlands vertaalde boek.

Arun ziet in 1934 in Zuid-Afrika...

Reacties op: Het boek van wijsheid