Het Bureau

J.J. Voskuil (1926-2008) debuteerde in 1963 met Bij Nader Inzien. Zijn grote succes kwam met Het Bureau (1996-2000). Voskuil schreef ruim vijfduizend autobiografische pagina’s over zijn werkplek, het P.J. Meertensinstituut, waar hij als volkenkundige aan verbonden was. De serie veroorzaakte een run op de boekhandel, mensen raakten er compleet aan verslaafd. Nu het VOSKUILJAAR gaande is, maar de serie alleen nog tweedehands verkrijgbaar, is hier als ideale amuse en samenvatting tegelijk de bewerking van Emma Ringelding. Trefzeker en geestig vertelt Ringelding in een luttele 20 pagina’s waar alle zeven kloeke delen van Het Bureau om draaien. Eerder bewerkte Ringelding andere grootse literatuur tot Kakkerlakjes. Het zijn de ideale wegwijzers en naslagwerkjes - hoe zat het ook alweer met…? Maar ze werken ook als smaakmakers: wat krijgen we nu, en is het iets voor mij?

Recensies (1)

Is Het Bureau het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het Bureau