Het derde

Het derde

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Thijs is na het overlijden van zijn vrouw Toos en het vertrek van zoon Fred naar Amerika alleen achtergebleven met zijn hond Belle. Om zijn gedachten af te leiden wordt hij coach van het derde elftal; een hechte eenheid waarin afkomst geen rol speelt. Dit typisch Hollandse vriendenelftal zal voor velen herkenbaar zijn, of het nu gaat om de grappen in de kleedkamer, de perikelen in het bestuur of de kantine, waar 'de derde helft' - de borrel na de wedstrijd - plaatsvindt.
Het derde wordt ondertussen steeds fanatieker en gaat gebruikmaken van wedstrijdanalyses. Wanneer de spelers merken dat er iets niet in de haak is met het eerste elftal en er steeds meer Bulgaren in de kantine verschijnen, verdiepen ze zich ook in het spel van het eerste, wat tot gevaarlijke ontdekkingen leidt.
Het derde is een herkenbare, spannende en vermakelijke roman over voetbal, matchfixing, eenzaamheid en vriendschap. Een grote verrassing, dit fictieboek van de hand van de schrijver van bestsellers als Je gaat het pas zien als je het doorhebt!

Podium Uitgeverij
01 september 2020