Het dubbelleven van mijn vriend

Het dubbelleven van mijn vriend

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Na een intense toevallige ontmoeting verlaat Mark zijn vrouw om een nieuw leven te beginnen met de Engelse Cleo. Wat begint als een sprookje, verandert al snel in een zwarte komedie. Cleo is in de waan dat ze alles weet over de sympathieke schurk voor wie ze is gevallen, maar ontdekt tot haar grote schrik dat hij misschien toch niet zo sympathiek is.
Tegen de tijd dat het besef doordringt, zijn Mark en Cleo in de greep van een destructieve liefdesaffaire waar geen van beiden van weg lijkt te kunnen lopen. Het verhaal, dat (helaas) gebaseerd is op ware gebeurtenissen, geeft een alternatieve kijk op onderwerpen die actueel zijn, maar nog steeds enigszins taboe. Geestelijke gezondheid, OCD, woede, jaloezie, emotioneel misbruik, een occasionele ruzie, te veel drinken, te weinig eten, ongewenste zwangerschappen en veel te veel vloeken.
Cleo denkt dat het niet erger kan en vertelt haar verhaal met een droog gevoel voor humor en een 'doe maar gewoon'-houding. Maar het wordt wel erger. Heel veel erger. Heeft ze de kracht om met de ergste nachtmerrie van een vrouw om te gaan? Na alles wat ze heeft meegemaakt, zal dit de laatste nagel aan de doodskist zijn of de kans op een nieuw leven.
Dit is een rauw en eerlijk verslag van een onconventioneel liefdesverhaal dat bijna twee decennia omspan; Grappig, triest en volkomen verslavend. Cleo James brengt zaken voor het voetlicht waar in de samenleving liever niet over wordt gesproken en brengt ze in de openbaarheid. Schaamteloos en zonder pardon en met een einde dat je niet ziet aankomen, hoe hard je ook kijkt.

Waargebeurde verhalen
Lind & Co AB
28 november 2022
28 november 2022

Reacties op: Het dubbelleven van mijn vriend