9200000109345386

Het egeltjeshandboek

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1

Men zegt wel eens dat alles vroeger beter was. Vroeger waren de zomers warmer, de mensen vriendelijker en konden we jaarlijks op natuurijs schaatsen. Het is de vraag of dit echt zo is, maar wat wél opgaat is dat er vroeger veel meer egeltjes waren dan nu. Egeltjes zijn met hun stille vastberadenheid, aandoenlijke stekeligheid en hun scharrelende manier van bewegen een van de meest vertederende symbolen van het buitenleven. Verlegen en een beetje raadselachtig steelt het borstelige bolletje de harten van jong en oud. Het egeltjeshandboek is een praktische en rijk geïllustreerde gids vol fascinerende inzichten en wijsheden over egels en leest als een metafoor voor het buitenleven. Als we meer weten over egels en hun levenswijze, krijgen we ook meer inzicht in het belang van de natuur en ons eigen welzijn. Ook geeft het boek inzicht in de gewoontes van dit mysterieuze diertje. Van hun nachtelijke routine, hun luidruchtige manier van eten tot hun langgerekte omzwervingen en dubbelzinnige charme en levenslust. Het egeltjeshandboek neemt je mee door een jaar in het leven van een egeltje en is een bron van alles wat er te weten valt over egels; met inspirerende citaten, onderhoudende weetjes en tips voor verzorging. Een mooi, lief en perfect cadeauboekje voor iedereen, het zal elk prikkelbaar gevoel als sneeuw voor de zon doen verdwijnen.

Natuur
Karakter Uitgevers B.V.
01 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99

Lezersrecensies (1)

Kunstwerkje!

door: Kitty van der Panne 1 like
Genoten van Het egeltjeshandboek boordevol handige tips en schitterende tekeningen. Een aanrader voor iedere egelliefhebber en voor iedereen die graag egels in zijn tuin wil. Ook erg leuk om cadeau te geven door de mooie kaft.