Het Fransche Gaatje

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Tot op de dag van vandaag weet niemand waar de naam Het Fransche Gaatje vandaan komt. Deze geul op het Wad heeft ooit die naam gekregen. Maar hoe? Van wie? Niemand die het weet. Het is een mysterie… Totdat je dit boek leest! Zeven plausibele kolderverhalen die stuk voor stuk het mysterie oplossen. Over de roekeloze visser Strijbosch, een Wereldkaart in Versailles, een Frans bordeel op Vlieland, van Gogh ’s mislukte schildersopdracht, een soldatenfantasie, Britse duizend-ponders en een luguber Kwelhuis in Leeuwarden. Met de bewoners op en rond het Wad in de hoofdrol. Een uiterst inventieve bundel, die ook nog eens schrijversgeheimen verbergt, ‘luikjes’ volgens de auteur. Boeiende, spannende, idiote en indrukwekkende verhalen. Ze schurken aan tegen Maarten Biesheuvel en Herman Pieter de Boer, als we de eerste lezers van het manuscript moeten geloven. Verzonnen en toch echt. Leuk voor degenen die houden van het Wad, van de eilanden, van varen, van geschiedenis, van leesplezier en van de onbekende helden die ons land hebben gevormd. Zoals de eilanders, die op hun best zijn als het erop aankomt.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels