Het grote jaren 60 boek

Roerige tijden, de protestjaren, het decennium van de flower power, de hippies, de happenings en de provo's. Maar ook de periode van bevrijding, democratisering, verzet en ontwikkeling. De eindeloze jaren zestig! Wie de jaren zestig heeft meegemaakt, zal zich er veel van herinneren. Maar wie jonger is, moet wel denken: wat is dat een geweldige periode geweest!De jaren zestig van de 20e eeuw liggen inmiddels meer dan veertig jaren achter ons. Dat maakt het mogelijk om met wat meer afstand naar die bewogen jaren te kijken. Was het werkelijk zo'n revolutionaire tijd? Of zijn de herinneringen en de eigentijdse getuigenissen te veel gekleurd? Het Grote Jaren 60 boek laat de werkelijkheid zien, genuanceerder en soms net iets anders dan we dachten. Maar zonder twijfel het begin van de moderne tijd. Auteurs: René Kok en Erik Somers zijn auteurs en samenstellers van een groot aantal uitgaven over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Ook publiceerden zij verscheidene fotohistorische uitgaven. Paul Brood, verbonden aan het Nationaal Archief, is redacteur en auteur van een groot aantal publicaties over de geschiedenis van Nederland. - See more at: http://www.wbooks.com/het-grote-jaren-60-boek.html#sthash.S0LXCKY6.dpuf

Recensies (1)

Is Het grote jaren 60 boek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het grote jaren 60 boek