Het grote wielerklassiekerboek

Poggio. Carrefour de l'Arbre. Oude Kwaremont. La Redoute. Madonna del Ghisallo. Eyserbosweg. Ieder jaar vormen ze het decor voor dappere afdalingen, bonkig stoempwerk en allesbeslissende demarrages. Juist in de klassiekers, de belangrijkste eendaagse wielerwedstrijden, wordt geschiedenis geschreven.
Onontbeerlijk voor iedere wielerfan in Nederland en Vlaanderen!
Het Grote Wielerklassiekerboek is een lofzang in woord en beeld. Het staat bomvol heroïsche verhalen, spectaculaire foto's, hersenkrakende quizvragen, amusante lijstjes en verrassende weetjes. Over de helden en de schlemielen, over muren en kasseien en over het publiek langs de weg. We volgen de renners het hele klassiekerjaar door. 'De Monumenten' Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije krijgen veel aandacht, maar ook de Amstel Gold Race en de kleinere eendagskoersen komen ruim aan bod.

Is Het grote wielerklassiekerboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het grote wielerklassiekerboek