Het hart is een eenzame jager

Gelezen 147 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 143 Favoriet 13 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 1 Spots 11   Topics 0

'Het boek steeg als een komeet naar de top van de bestsellerlijsten [...] en het was het eerste in een reeks waarin McCullers een stem geeft aan al degenen die zijn afgewezen, vergeten, misbruikt en onderdrukt. Nooit eerder zijn de rafelranden van de maatschappij zo briljant in het voetlicht geplaatst.' Oprah Winfrey's Bookclub

Vier gewone mensen worstelen met de raadsels van hun leven. De setting: een zuidelijk stadje in de VS, in de jaren dertig. Mick Kelly is een tomboy met muzikaal talent, maar geen geld om dat te benutten. Jake Blount is een alcoholistische marxist op de vlucht. De teleurgestelde dokter Copeland is zwart in de verkeerde stad. En Biff Brannon, de zachtaardige kroegbaas, kijkt toe. Hun levens kruisen elkaar. Allemaal zoeken ze naar verlossing. En allemaal vermoeden ze dat het antwoord op al hun vragen zal komen van John Singer. Maar die kan niet praten. Wie zal hen redden?

Athenaeum-Polak & Van Gennep
01 januari 2001
19 juli 2016
9789025334185 , 9789060199831 , 9789025303549

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jordi

Tijdloze klassieker over menselijke problematiek

door: Lisanne Brans 1 like

Het hart is een eenzame jager werd in 1940 voor het eerst gepubliceerd. Het werk is van de hand van de Amerikaanse schrijfster Carson McCullers, die pas 23 was op het moment dat dit boek – haar debuut – werd gepubliceerd. Onlangs gaf Athenaeum – Polak & Van Gennep het boek in het Nederlands uit....

Reacties op: Het hart is een eenzame jager