5c358_9789025309589_cvr

NRC:

Op jouw bruiloft

Gelezen 41 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 57 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Spots 4   Topics 0

Dit boek is eerder verschenen als De bruiloft

Het gebeurt allemaal in die ene idiote zomer van 1944. Frankie Adams, een tomboy van twaalf, zit in de keuken bij Berenice Sadie Brown, de zwarte kokkin, met haar neefje John Henry West van zes, die de hele ruimte ondergekliederd heeft met rare kindertekeningen. Ze beseft dat ze nergens deel van uitmaakt, niet van een club, niet van een familie. Ze hoort nergens bij.

Voor Frankie, eenzaam en in de war, draait de hele zomer om de bruiloft van haar broer Jarvis. Ze wil er zo graag bij horen dat ze wel verliefd lijkt op zijn trouwerij. Ze hoopt met de beide aanstaanden nog lang en gelukkig te leven…

Carson McCullers, die beroemd werd met Het hart is een eenzame Jager, schreef een roman over het universele thema van eenzaamheid en verlangen. Net als haar andere boeken is de coming of age van haar hoofdpersoon slechts onderdeel van een groter verhaal over niets minder dan het leven zelf.

Athenaeum
01 januari 2001