Het hart van alle dingen

Het hart van alle dingen

Gelezen 221 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 134 Favoriet 34 Recensies 11
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 3 Hebban 1000 707   Topics 0
Het hart van alle dingen is een grootse roman over een grootse eeuw. Laat je meevoeren van Londen naar Peru, van Philadelphia via Tahiti naar Amsterdam, in een verhaal vol buitengewone personages: missionarissen, vrijheidsstrijders, avonturiers, astronomen, zeekapiteins en bovenal Alma Whittaker, de heldin van dit verhaal, een vrouw die haar tijd een stap vooruit was. Alma wordt geboren in een bekende familie van Nederlandse botanisten en groeit op tot een slim en onafhankelijk meisje. Het duurt dan ook niet lang voor zij haar eigen onderzoeksproject
start. Maar terwijl haar studie haar dieper meetrekt in de mysteries van de evolutie, leert de man van wie ze houdt haar de wereld op een andere manier te beschouwen. Het hart van alle dingen is een glorieuze en meeslepende roman over verlangen, ambitie en honger naar kennis, geschreven door een van de meest geliefde auteurs van het afgelopen decennium.

Janneke Zwart Mireille Vroege
Cargo
02 oktober 2013
01 november 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Dromen in de realiteit

door: Femke Staal 2 reacties 2 likes

Elizabeth Gilbert (1969), bekend van Eten, bidden, beminnen, is terug. En niet alleen schrijft ze voor het eerst in twaalf jaar weer een roman, ook keert ze met Het hart van alle dingen weer terug naar haar oorsprong als fictieschrijver.

De cover van de roman nodigt uit tot lezen. Het doorkijkje...

Reacties op: Het hart van alle dingen