Het Heksenhuis

Rank 5050 Gelezen 36 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 6
Literatuur & Romans Top25's 2   Topics 0
Complotdenken in de zeventiende eeuw: hekserij veroorzaakte ziekten en rampen. Een avontuurlijk verhaal op basis van bestaande personen, brieven en processtukken over de massale heksenjacht in het Duitse bisdom Bamberg.

De jonge vrouw Eva ontmoet op de vlucht voor ‘heksenbisschop’ Förner diens tegenstander, de jezuïet pater Spee. Hij schreef een boek tegen de vervolgingen, maar mag dat van zijn orde niet zelf publiceren. Met haar gezelschap onderneemt Eva een gevaarlijk tocht. Het Heksenhuis is een pakkend geheel van fictie vermengd met feiten, deels bibliomysterie, deels road novel.

Auteur en historicus Jacqueline Zirkzee schreef romans over de oudheid en de middeleeuwen. Het Heksenhuis speelt zich af in de 17e eeuw, evenals haar voc-roman Reimer (De Brouwerij 2013). Bij Uitgeverij de Brouwerij verscheen ook De eerste priesteres (2020), een roman over de oorsprong van onze beschaving.

Occultisme
Uitgeverij de Brouwerij