Het hemelboek

Rank 6655 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

Hoe ontstaat dat magische poollicht? Kan het kikkers regenen? Zijn er werkelijk geen twee sneeuwvlokjes hetzelfde? Wist je dat regenbogen geen bogen maar cirkels zijn? (De stiekemerds.) Waarom zullen we nooit meer een orkaan met de naam Gustav tegenkomen? Wat is de straalstroom? Bestaan luchtspiegelingen echt? Als kind al hield Sarah Devos ervan om liggend in het gras naar de wolken te kijken en zich te verwonderen over al dat moois dat zich zomaar aan de hemel voor haar ogen ontrolde. Die verwondering is ze nooit kwijtgeraakt. Ze volgde de cursus weerkunde bij Volkssterrenwacht Urania en dompelde zich helemaal onder in de wereld van wind, weer en wolken. Wat ze tijdens die ongelofelijke trip ontdekte, deelt ze graag met jou in Het hemelboek. Word een doorgewinterde wolkenspotter. Leer meer over mist, Saharazand, sneeuw en regen, de mistral en de sirocco, hoge- en lagedrukgebieden, weerballonnen en zeppelins. Ontdek prachtige optische fenomenen, zoals regenbogen, bij zonnen en corona’s (de plezante versie) en kom tot de conclusie dat werkelijk alles op een of andere manier met elkaar samenhangt.

Junior
Manteau