Het huis met de kersenbloesem

Het huis met de kersenbloesem

Rank 9118 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Het huis met de kersenbloesem van Sun-mi Hwang vertelt het verhaal van Dae-su Kang. Nadat zijn vader verongelukt is, groeit hij op als wees. Tegen het einde van zijn leven keert hij terug naar zijn geboortestad als eigenaar van een succesvol bedrijf. Alles is veranderd, maar het inmiddels vervallen huis van zijn jeugd staat er nog. Hij had de grond ooit gekocht en een groot hek om het perceel heen gezet. Maar niemand trekt zich daar iets van aan: de plek wordt door verschillende bewoners gebruikt om te spelen, kippen te houden en groenten te verbouwen. Kang leert ondanks zijn hoge leeftijd een wijze les. Want wat heb je aan bezit als je er nooit van geniet? Het huis met de kersenbloesem van Sun-mi Hwang gaat over in het reine komen met je verleden om verder te kunnen met je leven. Hoe oud je ook bent. Voor de fans van Een man die Ove heet en Reisverslag van een kat.
Ambo|Anthos
15 mei 2020