De hond die durfde te dromen

Sun-mi Hwang, bekend van Het huis met de kersenbloesem, vertelt in De hond die durfde te dromen het verhaal van Kroezel. Vanwege haar lange vacht en temperamentvolle karakter heeft ze nooit aansluiting gevonden bij andere honden, en ze slijt haar dagen op de patio van haar baas. Net als iedereen droomt ook Kroezel van een mooie toekomst. Elke winter overvalt de duisternis haar opnieuw, maar dat weerhoudt haar er niet van om haar dromen na te jagen. Voorbij de donkerte, én de poort, kan ze vriendschap, moederschap en geluk vinden – als ze tenminste de kans op haar gedroomde leven durft te grijpen. De hond die durfde te dromen gaat over de speciale band tussen hond en mens. Het gaat over fouten maken, daarvan leren en vergiffenis durven vragen. Bovenal is het een ode aan de moed om te zijn wie je bent. De hond die durfde te dromen van Sun-mi Hwang is een Koreaans pareltje vol levenswijsheden en troost. Voor de lezers van Reisverslag van een kat. +

Ambo|Anthos
21 mei 2021
21 mei 2021

Reacties op: De hond die durfde te dromen