Het is een boek

Aap zit rustig een boek te lezen, maar wordt voortdurend gestoord door Ezel, die helemaal niet begrijpt wat Aap aan het doen is. Hij bestookt hem met vragen over dat vreemde ding in zijn handen.

'Hoe scrol je naar beneden?'
'Niet. Ik sla de bladzijde om. Het is een boek.'
'Kan je ze laten vechten?'
'Nee. Het is een boek.'

Je kan er niet mee bloggen, sms'en of twitteren. Je hebt geen wachtwoord nodig, geen gebruikersnaam...
Het is een boek!

Als Ezel dan maar zelf een kijkje neemt, stopt hij opeens met vragen stellen... Het is een boek is een hilarisch prentenboek met een dikke knipoog naar het digitale tijdperk. Lane Smith gebruikt weinig woorden, maar het zijn wel precies de juiste. De combinatie van de minimale tekst en de droge tekeningen zorgt ervoor dat jong en oud hardop zullen lachen om de grote, rustige Aap en de irritante Ezel.

Recensies (1)

Is Het is een boek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het is een boek