Het jaar van een a(n)ios

Iedere beginnende arts zal een zoektocht bij zichzelf herkennen, met vragen als: Wie ben ik? Kan ik dit? Wil ik hiermee verder? De eerste jaren van het werkzame bestaan kunnen overschaduwd zijn door twijfel, zelfkritiek en emotionele moeheid.Vanuit haar coachervaring beschrijft Moniek de Boer op pakkende en herkenbare wijze zo’n zoektocht. Je krijgt een kijkje in het hoofd van de jonge arts Nienke: haar gedachten, overtuigingen en hersenspinsels —tijdens het werk en coachsessies.Een aanrader voor elke a(n)ios met een eigen zoektocht. En voor opleiders die hun a(n)ios willen leren kennen! ‘Dit boek neemt je mee in zo’n zoektocht van een jonge arts. Een feest van (h)erkenning. Je wordt meegenomen door veel fases, van hoofd naar hart. Psychologische modellen worden eenvoudig en praktisch uitgelegd, met prikkelende vragen die je aan het denken zetten. Daarnaast ook fijne leestips voor waar jij verder mee aan de slag wilt.’ Anouk Bokslag — aios ‘Opleiders vinden het soms lastig om de perfectonistsche (faalangstige) aios te begeleiden. Dit boek geeft duidelijke handvaten hoe daar mee om te gaan. Het laat zien hoe je als opleider een aios kan stimuleren zelf de verantwoordelijkheid te nemen, zonder te oordelen en ook zonder dat je bang hoeft te zijn dat de aios nog onzekerder wordt.’ Ellen-Marti en Eegdeman — huisarts-docent AmsterdamUMC ‘Compleet, doeltreff end en zeer behulpzaam, een echte aanrader voor opleiders, specialisten en artsen in opleiding. En eigenlijk voor iedereen die dichter bij zijn kern wil komen in het leven.’ Hella Abma — manager in de zorg, coach +

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Uitgeverij Boekscout
05 februari 2021
05 februari 2021

Reacties op: Het jaar van een a(n)ios