Het jojo-effect

Het lijkt bijna onmogelijk om je gedrag blijvend te veranderen, of je nu serieus probeert af te vallen, je alcoholconsumptie wilt verminderen of gewoon wat minder wilt snoepen. Na het zoveelste dieet vliegen de kilo’s er weer aan, op dry january volgt een ouderwets natte februari en het schap met chocoladerepen wint met gemak van onze vrome voornemens. Zo sterk is de macht der gewoonte.
Maar het doorbreken van gewoontes kan wél. Het gaat alleen op een heel andere manier dan je zou denken.
Het jojo-effect is een optimistisch boek vol voorbeelden en praktische tips die je helpen om hinderlijke patronen te doorbreken. Gebaseerd op psychologische inzichten en praktische ervaring helpt gedragspsycholoog Daan Remarque je met heldere instructies om met succes nieuwe en effectieve gewoontes te ontwikkelen. Na het lezen van zijn boek zul je nooit meer aan een dieet beginnen (maar toch afvallen), beweeg je met meer plezier, en heb je een gezondere leefstijl.

Is Het jojo-effect het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het jojo-effect