Het kinderkookboek van de keuken van Kiki

Het kinderkookboek van de keuken van Kiki

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0

54 recepten uit de keuken van Kiki, voor kinderen van 5–12 jaar

In dit kleurrijke kinderkookboek maak je kennis met Kiki, een vrolijke kat die heel graag kookt. Ze deelt in dit kookboek 27 zoete en 27 hartige (‘zoute’) recepten met je: zoete recepten voor druivenbrood, speculaaspasta, pepermuntkussentjes en pannenkoekentaart, en hartige recepten voor wortels in bladerdeeg, kervelsoep, kruidenboter en gevulde paprika. Ook leert Kiki je hoe je een ui snijdt (bijna) zonder huilen. Ze vertelt over honing, fruit en groenten, thee, pasta en over nog veel meer

Petra Bosland is verzot op koken en lekker eten en zo startte zij De Keuken van Kiki, een vrolijke kookschool in Den Haag waar drie dagen per week kinderen komen koken, proeven, lachen en kletsen. Nu is er dan het enige echte kookboek van de Keuken van Kiki. Een heerlijk boek dat kinderen laat zien hoe leuk en makkelijk koken is.

• Rijkelijk geïllustreerd met vrolijke tekeningen en achterin een receptenregister met foto’s
  • Veel extra weetjes: hoe splits ik een ei? Welke keukenhulpjes kan ik gebruiken? Hoe smelt je chocolade? En nog veel meer handige kooktips
  • Petra werkt met verse producten, vol aandacht voor de seizoenen. Ze laat kinderen voelen, proeven en ruiken en leert hen spelenderwijs alles over de herkomst van producten

Petra Bosland is illustrator en ontwerper én eigenaar van kinderkookschool De keuken van Kiki. Ze werkte jarenlang als designer bij Oilily en Room Seven en heeft talloze ontwerpen gemaakt en karakters bedacht voor beddengoed, tassen, kussens, stoffen en kleding. Op een dag bedacht ze Kiki, een kat met oranje haar en een gekleurde staart. Kiki is dol op koken, ze is grappig en net als Petra een klein beetje onhandig. Ze is Petra’s favoriete karakter en nu de hoofdpersoon in Petra’s eerste kookboek.

Culinair
Eten en drinken algemeen