Het kleine grote klusboek

Het kleine grote klusboek

‘Ik heb ons huisje gevonden!’ had ze uitgelaten geroepen. Ze had me meteen achter de laptop getrokken waarna we de foto’s samen wel honderd keer bekeken. Ik voelde opnieuw hoe ik had gehuiverd en tegelijkertijd was meegevoerd door haar plezier, haar verlangen en haar geruststellende blik toen ze vroeg: ‘Nou man, zullen we...?’ Dat was het begin geweest, het begin van... ja, van wat eigenlijk?

Iedereen die stevig gaat verbouwen loopt de kans bedolven te worden, zoniet ten onder te gaan. Kennen we niet allemaal de verhalen uit onze omgeving en die van de televisie? Verhalen van stellen die veel te veel hooi op de vork nemen, van mannen die zichzelf overschatten en van vrouwen die laveren tussen het tonen van begrip en geen geduld meer hebben.

Als zelfstandig projectmanager realiseert Bert van Eijken bouw- en vastgoedprojecten voor corporaties, gemeenten, zorginstellingen en vastgoedbedrijven. Ook heeft hij twee keer een ingrijpende verbouwing van een eigen woning ter hand genomen. De privé-ervaring in combinatie met zijn kennis uit de professionele praktijk moest wel leiden tot een boekje als dit. Dit boek kiest een andere invalshoek dan alleen de technische en werpt op die manier een uniek en leerzaam licht op het verraderlijke moeras dat de bouw kan zijn. Het is de gids voor de verbouwende amateur; geschreven voor alle helden die met ware doodsverachting het strijdperk van de bouw willen betreden en voor hen die hun geliefde goed voorbereid de hamer ter hand willen stellen. Elk hoofdstuk is ook zelfstandig leesbaar, waarmee dit boek overzichtelijke werkwijzen schept die voorkomen dat je een ruïne creëert in plaats van een paleis, of erger, dat je relatie verandert in een rokende puinhoop.
Gopher B.V.
02 december 2019