Het konijn

Rank 2227 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Hier zijn we dan, suizend door de ruimte op een planeet die we zo bezeerd hebben dat die ons probeert te vernietigen. Of zijn wij het die de planeet willen vernietigen omdat ze ons gemaakt heeft tot wat we vandaag zijn? Stoelriemen vast.

Het Konijn is een spectaculair, dystopisch science fiction verhaal dat menig lezer verbijsterd achter zal laten. Dit boek getuigt van Jovanovich’s liefde voor comics, sci-fi en Amsterdam, maar laat ook zijn walging voor oorlog en voor de grote corporaties die die oorlogen vaak beginnen zien. Sasha kwam als kunstenaar uit het ontploffende Joegoslavië naar Amsterdam en belandde op de Rietveld Academie.

Het was altijd al Sasha Jovanovich’s ambitie om van elke kunstvorm minstens één werk te maken. Het Konijn is tegelijkertijd de graphic novel die er wel, en de film die er waarschijnlijk nooit zal komen, want zo’n verhaal maak je niet zonder giga-budget.
Fantasy & SF