Het land onder de regenboog

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
De prachtige paradijsverhalen, het aangrijpende zondvloedverhaal, de geestige en soms wrede aartsvaderverhalen, de spannende verhalen over Jozef en zijn broers, over de uittocht uit Egypte onder aanvoering van Mozes en het zwerven door de woestijn. Ze staan allemaal in Het land onder de regenboog, een bijbels verhalenboek voor kinderen vanaf tien jaar.

Na Koning op een ezel, waarin Nico ter Linden met veel succes voor kinderen de verhalen van het Nieuwe Testament vertelde, verschijnt nu Het land onder de regenboog met de verhalen die het hart vormen van het Oude Testament: de Tora, de eerste vijf bijbelboeken. Ter Linden vertélt de verhalen niet alleen, hij geeft ze ook de broodnodige uitleg mee, en zo krijgen kinderen (en hun ouders en grootouders die mee lezen) meteen inzicht in hoe deze verhalen zijn ontstaan en hoe ze gelezen kunnen worden.

Het land onder de regenboog is opnieuw een staaltje vertelkunst van de man die honderdduizenden mensen op een andere manier naar de bijbel liet kijken. Het is Nico ter Linden gelukt om zo eenvoudig en helder mogelijk de oude geschriften dichtbij te brengen.

Balans, Uitgeverij
01 januari 2012

Reacties op: Het land onder de regenboog