Het lekkerste uit Zweden

Ingrid Hofstra laat in ruim 60 must eat-recepten zien wat de keuken van het land waar ze naartoe emigreerde zo speciaal maakt. Heerlijke recepten worden afgewisseld met prachtige sfeerfotografie van Zweden.

We kennen allemaal smörgåsbord (boterhamtafel) en de Zweedse fika: regelmatig pauzeren met een kop koffie en iets lekkers. Om de donkere dagen optimistisch toe te treden en de eindeloze zomerdagen uitbundig te vieren, zit de Zweedse jaarkalender barstensvol culinaire feestdagen. 'Vette dinsdag' wordt gevierd met overdadige roomsoezen – te vinden in elke bakkerij van Malmö tot Skellefteå. En om St. Lucia te eren, eten de Zweden zich te rond aan zwierige saffraanbroodjes.

Is Het lekkerste uit Zweden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het lekkerste uit Zweden