Het leven van dingen

Het leven van dingen

Als er in onze levens één trend is aan te wijzen, dan is het wel dat spullen steeds belangrijker worden. Het begon ooit met een scherpe steen waarmee onze voorouders dieren vilden, inmiddels zijn we bij de smartphone aanbeland. Daartussen liggen de ploeg, de schoenen, de wasmachine en de auto. En nog een paar miljoen dingen die door mensen zijn uitgevonden, maar die ons ook hebben veranderd. Ze maken ons tot wie we zijn. Er is wel iets met de dingen aan de hand: het zijn er erg véél. Ze zijn een prominente rol gaan spelen in onze zorgen over de toekomst van onze planeet. Moeten er minder spullen komen, moeten ze anders ontworpen of geproduceerd worden? Moeten we om te beginnen zelfbewuster, minder achteloos met de dingen omgaan? Met nieuwsgierige blik en met soepele pen onderzoekt Oosterbaan wat dingen in ons leven doen. Van huishoudelijke apparatuur tot duurzaam design en van rommelbakjes tot verkeersborden: na lezing van Het leven van dingen kijk je met nieuwe waardering naar de dingen.
Gezondheid & Psychologie
Atlas Contact