Gelezen 39 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 49 Favoriet 4 Recensies 4
Literatuur & Romans Lijsten 2 Top25's 1   Topics 0
Twee levens.
Twee liefdes.
Eén keuze.

De Amerikaanse bestseller van 2017 - nu in Nederland!

Lucy en Gabe ontmoeten elkaar op een dag die alles voorgoed zal veranderen. Samen besluiten ze dat hun leven wat moet betekenen, van belang moet zijn. Wanneer ze elkaar een jaar later weer tegenkomen, lijkt hun liefde voorbestemd.
Maar als Gabe besluit om als fotojournalist naar het Midden-Oosten te gaan en Lucy in New York blijft voor haar eigen carrière, gaan ze uit elkaar. De hoofdpersonen worstelen met het idee van lot en vrije wil, en hoewel ze nieuwe levens opbouwen met nieuwe liefdes, blijven ze aan elkaar denken en blijven ze elkaar soms, als de omstandigheden het toestaan, opzoeken.
Waren hun levens bedoeld om met elkaar verbonden te zijn? Hebben ze er goed aan gedaan om uit elkaar te gaan? Of hadden ze er alles aan moeten doen om samen te blijven?
Het licht dat we verloren is een hartverscheurend liefdesverhaal over verborgen verlangens, over de vraag hoeveel we moeten opofferen voor de liefde, over wat échte liefde is en hoe die ons compleet door de vingers kan glippen, zelfs als we denken dat we haar stevig vasthebben.

Jill Santopolo studeerde aan Columbia University in New York. Het licht dat we verloren is haar literaire debuutroman. Ze woont in New York.

'Lezers van Jojo Moyes' Voor jou zullen genieten van dit elegante boek.'
THE NEW YORK POST

'De slimme verteltrant en de prachtige schrijfstijl van de auteur maken het de lezer compleet onmogelijk om dit boek neer te leggen! Deze verpletterende roman zette me aan het denken over relaties uit heden en verleden, bracht herinneringen aan mijn jonge zelf naar boven, en deed mijn hart sneller kloppen.' THE IRISH INDEPENDENT

'Het licht dat we verloren is verpletterend romantisch in zijn liefdesbeschouwingen en in zijn dramatische weergaven van de kracht en de verschijningsvormen van de liefde. Lezers moeten een flinke voorraad tissues bij de hand houden.' WWW.BOOKREPORTER.COM
Prometheus
27 juni 2017

Recensies

Aimee (Hebban Crew) Hebban Crew

Een prachtig, emotioneel liefdesverhaal

door: Aimee (Hebban Crew) 2 likes

Kan je gelukkig zijn met iemand wanneer je diep vanbinnen weet dat je hart bij iemand anders ligt? Deze vraag is constant aanwezig in Jill Santopolo’s debuutroman Het licht dat we verloren. Een ontroerende roman over liefde, geluk en dromen.

Lucy en Gabe ontmoeten elkaar op een dag waarop voor veel...

Claar van Lieshout Boekverkoper

door: Claar van Lieshout 2 likes
'De lucht was helder, de hemel blauw - en alles was veranderd. We wisten het alleen nog niet.’ Het is 9/11 2001 in New York en Gabriel en Lucy ontmoeten elkaar voor het eerst. Als ze later allebei op het kruispunt van hun levens een andere afslag nemen en niet langer bij elkaar zijn blijven ze...

Alsof je stiekem meeluistert met je beste vriendin

door: Samantha 2 likes
Dit hartverscheurende verhaal gaat onder je huid zitten. De prachtige, vlotte schrijfstijl van Santopolo sleurt je vanaf het begin mee in een emotionele rollercoaster. Thema’s als ware liefde, gemiste kansen, het najagen van dromen, maar ook de worsteling tussen lotsbestemming en vrije wil maken...

Aangrijpend.

door: Roos 1 like
Een ontroerend liefdesverhaal over het lot versus vrije wil. Over het maken van keuzes, twijfel en de vraag waar je gelukkig(er) van wordt. Een roman die in een ruk uitleest. Een tranentrekker.