a1604a76855286ad2ee86c5e5572a7c9_cache_

Het licht van die dagen

Rank 2355 Gelezen 3 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 57 Favoriet 0 Recensies 1

Een kibboets nabij de Israëlisch-Libanese grens, 1982. Bij een raketaanval redt een vreemdeling het leven van de jonge Duitse arts Robert Landauer. Dat moment bepaalt onverwachts hun beider toekomst. Meer dan dertig jaar later ontmoeten de mannen elkaar opnieuw in Berlijn en zijn redder van toen vraagt Landauer om een gunst: hij moet hem helpen een vrouw te vinden wier sporen in Beiroet verloren zijn gegaan tijdens de oorlog in Libanon. Landauer vertrekt en zijn reis naar het Midden-Oosten wordt een reis naar zijn eigen verleden.
Een oude schuld, een verloren liefde en een verscheurd land. Het licht van die dagen is een spannende, intrigerende roman over hoe het verleden ons tekent.

Signatuur
16 juni 2020

Recensies

Een menselijk verhaal

door: deleestrein 1 like
Wat dit boek zo goed maakt is dat het zo menselijk is. Door de beschrijvingen die gedaan zijn met veel kennis en de beeldende schrijfstijl krijgt het verhaal emotie, kleur en diepere betekenis. Het geeft de lezer een goed beeld van het leven in het Midden-Oosten. De onderlinge verdeeldheid tussen...