Het lijden van de diepe spits

Al meer dan een decennium schrijft Frank Raes columns over binnen- en buitenlands voetbal in Het Nieuwsblad en De Standaard. Hij doet dat op zijn eigen wijze, als gepassioneerde liefhebber die nog altijd met open mond kan genieten maar hij analyseert net zo goed tot op het bot waar het in het moderne voetbal dreigt mis te lopen. Hoe dan ook, hij kijkt verder dan de waan van de laatste speeldag, verdiept zich zowel in de technische aspecten van het voetbal als in de vaak merkwaardige gedragingen van voorzitters, managers, trainers en spelers.

In deze nieuwe verzameling columns kijkt Frank Raes in het brein van Stijn Stijnen, schetst originele portretten van Ariël Jacobs, Jan Ceulemans, Sepp Blatter en de gebroeders D’Onofrio, hij mijmert over Ludo Coeck en Jan Wauters, ontleedt de
bestuurschaos bij Germinal Beerschot, stelt de vriendin van John Terry voor, droogt de tranen van José Mourinho, vergelijkt Messi met Maradona, kamt het haar van Jonathan Legear, doorgrondt de nieuwe generatie Belgische topvoetballers, neemt het organigram van Club Brugge onder de loep, speurt naar flankverdedigers
in ons land, en vraagt begrip voor het harde bestaan van de diepe spits.

Is Het lijden van de diepe spits het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het lijden van de diepe spits