Het maandagskind

Het maandagskind

Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 0
Liefde geeft het leven sjeu, zoals de jus over de aardappels, of de zeewierdressing over de quinoa. Maar je leert het niet op school en kunt er ook geen diploma voor krijgen. Dat weet de Groningse Claire Goudie als geen ander. Claire is succesvol als advocate, maar treft het niet in haar liefdesleven. Terwijl ze toeziet hoe haar vrienden hun eigen familiegeluk tot stand brengen, struikelt zij van de ene mislukte relatie in de armen van het volgende romantische avontuur. Pogingen om te slagen lijken vergeefs: ze probeert datingapps, praatgroepen en roept zelfs de hulp in van spirituele goeroes. Als het stille oog in haar orkaan van een familie begrijpt Claire dat ze contact zal moeten maken met gevoelens die terugvoeren naar haar kindertijd.

Het maandagskind is een ontroerende maar ook grappige roman over kwetsbaarheid, familie en het verlangen naar verbinding; een eerlijk boek over liefdesverslaving voor iedereen die zich wel eens verdwaald voelt.
Palmslag
15 mei 2020