Het meisje dat de wereld veranderde

Het meisje dat de wereld veranderde

Rank 535 Gelezen 134 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 208 Favoriet 11 Recensies 25
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Lisa is niet zo gelukkig. Ze voelt zich alleen en het lijkt alsof de wereld tegen haar is. Als haar opa dit hoort, weet hij dat de tijd is gekomen om haar het geheim van het leven te laten ontdekken.
Opa neemt Lisa mee op een ontdekkingsreis waarin ze regelmatig met haar angsten wordt geconfronteerd. Langzaam groeit bij Lisa het gevoel dat er iets niet klopt. Draagt opa zélf ook nog een geheim met zich mee? Op het moment dat ze daarachter komt, verandert alles.
Het meisje dat de wereld veranderde is een hartverwarmend verhaal, in het genre van Alice in Wonderland, De wereld van Sofie en De alchemist en met een compleet eigen stijl.
Reacties van lezers:
'Ik begrijp nu mijn jeugd. Ik begrijp nu mijn ouders. Ik begrijp nu het leven!'
'Ik wou dat ik dit boek twintig jaar eerder had kunnen lezen.'
'Genoten, gelachen, gehuild en heel veel kippenvel. Ik wacht al op deel 2!'
'Een zeer knappe combinatie van inhoud en emotionele spanning.'
'Het juiste boek, op het juiste moment, met de juiste boodschap.'
'Een bijzonder boek, ik heb het in één ruk uitgelezen. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Paulo Coelho.'
De ontstaansgeschiedenis van dit boek is een verhaal op zich. Al vanaf zijn jongste jaren was Machiel Hoek ervan overtuigd dat hij in dit leven 'het geheim van het leven zou ontdekken'.
Aangespoord door een innerlijke stem, gooide Machiel negen jaar geleden zijn hele leven om, om zich te wijden aan het verhaal over dat geheim, dat nu met de wereld gedeeld kan worden.

Literaire fictie algemeen
Paris Books
01 april 2022
18 april 2022

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Vlinder

Reacties op: Het meisje dat de wereld veranderde