Het memorie-mysterie

Het memorie-mysterie

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 2
Thrillers & Spanning   Topics 0
Rico pakte de deurklink en tot zijn niet al te grote verbazing kon hij de deur openen. Hij stapte naar binnen, op de voet gevolgd door Meggy. Hij liep naar de bank toe waar de man lag te slapen en stopte abrupt. De man lag in een plas bloed en in zijn voorhoofd zat een mooi rond kogelgat.
Journaliste Meggy is op zoek naar een nieuw onderwerp voor een artikel en vertrekt naar de Tweede Kamer voor een afspraak met een politicus. Als ze de tribune verlaat, hoort ze haar naam, botst er iemand tegen haar aan en wordt ze tegelijkertijd verblind door het flitslicht van een camera. In de verwarring van dat moment, wordt er een zwarte usb-stick in haar rugzak gestopt. Het is het begin van een spannende zoektocht naar de herkomst van de informatie op die stick. Daarbij hebben verschillende mensen het niet alleen op de stick maar ook op Meggy voorzien. Samen met de inventieve Rico ontrafelt ze het geheim van de stick en achterhaalt ze tevens de gang van zaken bij de aanbesteding van het Nederlandse regeringsvliegtuig.
Uitgeverij Elikser B.V.
29 maart 2019

Lezersrecensies (2)

Spannend

door: Spannend2019 1 like
Een boek in de Meggy en Rico serie. Het is helemaal zelfstandig te lezen. Het is een spannend verhaal dat vlot leest. Het bijzondere eraan is dat het zich afspeelt rond de perikelen van de aanbesteding van het Nederlandse regeringsvliegtuig. Non fictie verwerkt in fictie.

Niet mijn boek

door: Conny Schelvis 1 like
Meggy is journaliste en op zoek naar een nieuw onderwerp voor een artikel. Ze vertrekt naar de Tweede Kamer voor een afspraak met een politicus. Rico had haar getipt over de aanbesteding van het Nederlandse regeringsvliegtuig.  Voor haar afspraak volgt ze een debat op de publieke tribune.  Aldaar...