Het menopauzetaboe

Rank 3134 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0

‘Nog iedere dag verbaast het mij dat de meeste patiënten ervan overtuigd zijn dat je van hormonen borstkanker krijgt. Er is nog zoveel onwetendheid over de mogelijkheid van veilige behandelingen met body-identieke hormonen. Vrouwen hoeven echt geen ongemakken te hebben in de menopauze, ze hebben recht op de juiste behandeling van die vervelende overgangsklachten. Ik heb het voorrecht gehad veel vrouwen te mogen begeleiden in die complexe fase van hun leven. En ik heb het zo vaak mogen horen: “Dokter, ik heb eindelijk mijn leven weer terug!' Minder dan 10 procent van de vrouwen met menopauzeklachten wordt behandeld met hormonen, terwijl er zoveel vrouwen door hun klachten niet meer kunnen functioneren in hun gezin, op het werk of in hun relatie. Ze herkennen zichzelf niet meer door overgewicht, stemmingswisselingen, oververmoeidheid of slaapproblemen. Al deze problemen zijn in de meeste gevallen terug te brengen op een verstoorde werking van de hormonen. Toch kan op een veilige manier je hormonale balans worden hersteld.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Manteau